Fincan Kadayıf

Fincan Kadayıf

Üyelerimizden Işıl Yalçın’a bizimle bu tarifi paylaştığı için teşekkür ederiz.

FİNCAN KADAYIF

1 kilo kadayıf

300 gr toz fıstık

50 gr. margarin

200  gr. tereyağı

Şerbeti İçin:

6,5 su bardağı şeker

7 su bardağı su

Yarım limon suyu

Orta boy bir kahve fincanının dibine erittiğimiz yağı sürüyoruz.  Bir kaç damla fincanın dibinde bırakıyoruz. Didiklediğimiz kadayıftan bir avuç fincanın dibine bastırıyoruz. Parmağımızla üstüne bir tatlı kaşığı fıstığı yaydıktan sonra tekrar bir avuç kadayıfı üstüne bastırıyoruz. Kaşığın sapıyla yada iki parmağınızla fincanın yanından alta doğru bastırıp ters şekilde çıkarıp yağlanmış tepsiye diziyoruz. Kalan yağı kadayıfların üstünde gezdirebilirsiniz. kadayıfları önceden ısıtılmış 200 derece fırında kızarana kadar pişiriyoruz. Bu sırada şerbet malzemelerini br tencerenin içinde kaynatıyoruz. Soğumuş olan kadayıflarımızın üzerine sıcak şerbeti döküyoruz. Tatlımız şerbetini çektikten sonra fıstıkla süslüyoruz. Afiyet olsun


Yorumlar

özlem

bende bişey sorucam bugunden kadayıfı pişirsem yarin serbetini döksem olurmu acil lutfen

Yanıtla

asuman

erittiğimiz yağ derken margarin ve tereyağdan bahsediliyo demi

Yanıtla

Serap Karakaya Akkurt

Merhaba yarın iftara misafirim var bu tatlıyı yapmak istiyorum ama tereyağı ve margarini beraber mi eritip kullanıyoruz onu anlamadım cevap verirseniz sevinirim teşekkürler...

Yanıtla

handan

Tarifler şahane ellerinize sağlık, yorumlara sabırla cevap vermenizden anlaşılıyor ki sizde şahanesiniz :) Arkadaşları anlayamıyorum, resimli,güzel anlatımlı tariflerinizden sonra bu kadar soru sorma ihtiyacı neden. Allah(cc) kolaylıklar versin...

admin

Teşekkür ederim :D

Yanıtla

Yanıtla

Günel

Kadayif nedir?

Yanıtla

aynur

Kadayıfa yag dokup didiklenmiyor deil mi sadece fincanin içine yağliyorux

Yanıtla

ayşe

Margarini ne zaman dökcez orayı bi anlatabilir misiniz

Yanıtla

merve

güzelde zor gibi

Yanıtla

Sevim

Serbetini nasil kaynatcaz cunku baklavaya ve diger tatlilara farkli kaynatiliyor cunku kadayifda bazen sekerleniyor eger tam detaini yazarsaniz sevinirim

servet

serbetin sekerlenmemesi icin, seker tamamen eriyene kadar karistirin daha sonra orta isida hic mudegale etmeden istediginiz kivamda limonu sikip sondurun. Bu durumda sakerlenmiyor yada daha uzun sure dayanikli oluyor. Kivami icinse bu tur tatlilarda citir olmasini istiyorsaniz biraz koyu (kasiga alip dokunce kasigin ucunda son damla kaliyor ) hazirlanir ve cok sicak dokulmez, fakat yumusak istiyorsaniz biraz daha az kaynatip daha sicak dokulur. Yaptikca pratiklesiyorsunuz en iyi rehber kendinizsiniz.

Yanıtla

Yanıtla

özlem

birgün önceden yapılsa nasıl olur acaba?çıtır olurmu yani.teşekkür ederim

admin

hayır yumuşar özlem hanım

Yanıtla

Yanıtla

emine

ben deneme amaçlı yapıcamda çok tüketmediğimiz için yarım ölçülerle yapsam olurmu

admin

Tabi deneyebilirsiniz.

Yanıtla

Yanıtla

Keziban

Aslı hanım şekerli sütle ıslatma nasıl oluyor tam tarifinni verir misiniz bir denemek istiyorum.

Yanıtla

şebnem

kadayıfı bir türlü güzel yapamıyorum yani şerbeti ayarlak zor bence

Yanıtla

ASLI

bi de bunu şekerli sütle de ıslatabilirsiniz enfes oluyor ama yumuşak sevenlere göre çünkü sütten dolayı yumuşak oluyor çıtır değil

Yanıtla

müberra

kadayıfın hepsi önceden yağ ile tellendirilip sonra fincandaki işlemler yapılırsa daha pratik olacağını düşünüyorum.ayrıca arasına fıstık yerine cevizde konulabilir.tarif için teşekkürler,değişik ve porsiyon açısından pratik olmuş.

Yanıtla

merve

yaaaa hepsini anladım da fincandan çıkarılış bölümünü anlamadım yardımcı olursanız sevinirim...

admin

Ters çeviriyorsunuz tepsiye Merve hanım

Yanıtla

Yanıtla

Zeynep

tereyağını mı sürüyoruz fincana yağ kısmını açıklar mısınız acaba ...

admin

Evet Zeynep hanım

Yanıtla

merve

ıslak kekek tarifinide yazarmısını :D

Yanıtla

Yanıtla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir
* 
* 
*